Wyobraź sobie, że dysponujesz narzędziem, które w kilka sekund i kosztem zaledwie kilkudziesięciu złotych pozwala Ci dotrzeć do setek potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Poznaj mailing – jedną najefektywniejszych metod współczesnego marketingu internetowego.

Mailing a nie spaming. Spaming to przypadkowa baza adresów e-mail bez potwierdzenia, że klient jest zainteresowany naszymi usługami. Mailing to wysyłania drogą elektroniczną informacja handlowa do potencjalnych klientów, powtórzę potencjalnych i potwierdzonych a nie przypadkowych.

1. Korzyści

Jeżeli posiadasz aktualną i sprawdzoną bazę danych, o której zaletach pisałem w poprzednim wpisie (jak ważne są bazy danych), możesz wykorzystać ją na wiele sposobów. Jeden z nich właśnie to mailing, czyli masowa wysyłka wiadomości do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Ta forma promocji daje wiele korzyści,o których zalicza się:

  • elastyczność – Ty decydujesz, do kogo wysłać wiadomość, kiedy to zrobić oraz jaka ma być ich treść;
  • uniwersalność – mailing jest dla każdego, niezależnie od branży i wielkości firmy; używają go zarówno pojedynczy przedsiębiorcy, jak i wielkie koncerny;
  • niski koszt – systemy mailingowe są stosunkowo tanie, jednak profesjonalne typu AnoMail wymagają szkoleń i profesjonalnej wiedzy jedna jest prawie w 100% skuteczny;
  • mierzalność – narzędzia do mailingu dysponują rozbudowanymi statystykami, które pozwalają precyzyjnie zmierzyć efekty kampanii – polecam URL buildery doskonale mierzalne w Google Analytics.

Skuteczność e-mail marketingu wynika z jednej strony z jego masowości i możliwości natychmiastowego dotarcia do setek, tysięcy czy nawet milionów odbiorców, z drugiej zaś z wysokiej personalizacji wiadomości, na którą pozwalają systemy mailingowe.

2. Wykorzystanie

Mailing wykorzystasz jednak nie tylko do sprzedaży, choć oczywiście w niej odnajduje się znakomicie. Wysyłając użytkownikom informacje o nowych promocjach i ciekawych produktach dostępnych w Twoim sklepie, możesz ich też skutecznie zachęć do skorzystania z Twojej oferty. E-mail marketing służy również jako kanał komunikacji z klientami, za pośrednictwem którego promujesz nowe wpisy na blogu czy treści umieszczane na stronie internetowej. Po prostu przypominasz o swoim istnieniu.

3. To nie SPAM!

Niestety mailing cieszy się niezbyt dobrą opinią. Niesłusznie, e-mail marketing nie ma bowiem nic wspólnego ze SPAM-em. Jeżeli korzystasz z bazy klientów, którzy świadomie zapisali się na Twoją listę i dostarczasz im oferty lub treści, których oczekują, nie ma mowy o niepożądanej korespondencji. Pamiętaj, dobry mailing to nie SPAM i staraj się, aby Twoi odbiorcy tak samo traktowali Twoje wiadomości. Zanim wyślesz swoje maile, zastanów się przez chwilę, czy sam chciałbyś je otrzymać, będąc na miejscu adresatów.

4. Systemy mailingowe

Systemy mailingowe to stosunkowo tanie aplikacje, które pozwalają zautomatyzować i zoptymalizować wysyłkę wiadomości. Oferują one takie opcje jak śledzenie kliknięć, wskaźnik otwarć wiadomości oraz inne rozbudowane statystyki. Dzięki nim możesz dokładnie zorganizować i zaplanować swoją kampanię, a w jej trakcie optymalizować ją zgodnie z aktualnymi potrzebami. W Internecie są dziesiątki tego typu aplikacji systemów, dlatego nie ma najmniejszego problemu z ich wyborem w zależności od Twoich wymagań i środków finansowych.

5. Klucz do sukcesu

Bodaj najistotniejszym elementem Twojej kampanii e-mail marketingowej jest baza danych. Jeżeli jest nieaktualna i zawiera dane zebrane przypadkowo lub – co gorsza – niezgodnie z prawem, szanse na sukces są niemal zerowe. Co więcej, wysyłając wiadomości do adresatów z niesprawdzonej listy, możesz więcej sobie zaszkodzić, ponieważ zostaniesz odebrany jako spamer, a Twój adres e-mail powędruje na czarną listę.

Równie dużą rolę dla powodzenia kampanii mailingowej odgrywa treść i tytuł maila. Postaraj się, aby zwracały one uwagę, były nienachalne i dawały odbiorcy jakąś wartość dodaną, która nakłania go do otwarcia wiadomości i wykonania pożądanych przez Ciebie działań. Przemyślana kampania, odpowiednia strategia, sprawdzona baza dobrej jakości i dobra treść pozwalają osiągnąć nawet dwucyfrowy wskaźnik konwersji. Nie przesadzaj jednak z wysyłką i daj użytkownikom „odpocząć”. Nie zasypuj ich codziennymi wiadomości, jedna na kilka tygodni w zupełności wystarczy.

Jeśli wciąż poszukujesz taniej, skutecznej i konfigurowalnej metody marketingu, mailing może okazać się strzałem w dziesiątkę!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz