Statystyki Google Analytics bezpośrednio w kokpicie panelu administracyjnego WordPressa?

Takie rozwiązanie jest możliwe dzięki wtyczce Google Analytics Dashboard for WP, która pozwala błyskawicznie zajrzeć w dane na temat ruchu na stronie bez konieczności logowania się do systemu na stronach Google.

1. Instalacja wtyczki

Jak to zwykle bywa w przypadku WordPressa, instalacja wtyczki jest banalnie prosta – wystarczy odnaleźć ją w repozytorium, kliknąć przycisk Instaluj i aktywować.

Jeżeli nie możesz jej znaleźć kliknij ten link https://pl.wordpress.org/plugins/google-analytics-dashboard-for-wp/

Kolejny krok to wpisanie kodu z Google Analytics, aby dokonać weryfikacji konta i aktywować je w panelu WordPressa. W tym celu należy wejść w ustawienia wtyczki, otworzyć link Get access code, co spowoduje przekierowanie na stronę Google, gdzie zostanie wyświetlony kod, który trzeba przepisywać do rubryki code w ustawieniach wtyczki.

Aktywacja i weryfikacja przebiega szybko i nie powinna nikomu sprawić problemów.

2. Funkcje

Google Analytics Dashboard for WP w kokpicie WordPressa wyświetla podstawowe dane na temat ruchu na stronie. Wtyczka dostarcza informacje dotyczące m.in. liczby użytkowników, przekierowań, źródeł ruchu i różnych zachowań użytkowników.

Dane mogą być podawane w czasie rzeczywistym lub w dowolnym przedziale czasowym – od jednego dnia, poprzez tygodnie i miesiące, skończywszy na latach.

3. Korzyści

Dostęp do najistotniejszych danych z Analytics bezpośrednio z poziomu WordPressa to całkiem wygodna rzecz, która przyda się każdemu, kto korzysta z narzędzia firmy Google.

Dzięki wtyczce Google Analytics Dashboard for WP oszczędzasz czas, bo nie musisz przenosić się do panelu Google Analytics, żeby przejrzeć statystyki – wszystko masz pod ręką, w kokpicie WordPressa. Proste i komfortowe, prawda?

4. Google Analytics Dashboard

Jeżeli jednak chcesz więcej wiedzieć, co się dzieje u Ciebie na stronie i nie masz czasu tracić na wnikliwe przeglądanie ponad 30 zakładek system Google Analytic, sam stwórz Tablicę Google, aby dokopać się do wartościowych raportów.

Ty decydujesz, jakie dane będziesz widział i co raport ma zawierać::

  • ile osób twoją stronę lub sklep odwiedzali;
  • jakie treści lub produkty były najczęściej czytane oglądane w ciągu: dnia, tygodnia, miesiąca;
  • na jakich zakładkach, produktach użytkownicy najczęściej opuszczają Twoją stronę WWW lub sklep;
  • z jakich miast i krajów masz najwięcej odwiedzi i w jakich godzinach;
  • + ponad 80 innych parametrów do analizy.

Teraz te dane możesz uzyskać w 1 minutę lub wygenerować sam raport do pliku PDF. Jedyne, co musisz zrobić, to obejrzeć poniższy tutorial i samemu wybrać dane do konfiguracji własnej tablicy.