Planujesz rozpocząć handel w Internecie lub już to robisz? Bardzo dobrze! W końcu inwestowanie w Sieci to doskonały sposób na biznes. Czy jednak udało Ci się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób będziesz handlować?

1. Stabilność czy rozwój

Pierwsze kroki w biznesie, niezależnie od branży, oznaczają konieczność podjęcia niezwykle istotnych decyzji, które będą miały duży wpływ na przyszłe funkcjonowanie firmy. W przypadku handlu internetowego taką decyzją jest wybór platformy do wystawiania i sprzedawania produktów. W Polsce istnieje wybór pomiędzy monopolistą serwisem aukcyjnym Allegro a własnym sklepem.

2. Elastyczności i niezależność

Obie te platformy posiadają szereg atutów – Allegro zapewnia w miarę tani dostęp do milionów klientów, jest łatwe w obsłudze i oferuje założenie konta od ręki, natomiast sklep internetowy gwarantuje niezależność i większą elastyczność w działaniu choć koszty jego powstania na dobrym oprogramowaniu to minimum 8000 zł za profesjonalnie skonfigurowaną PrestaShop. Oprogramowanie Magento to w tym przypadku licencja za rok użytkowania wynosi ponad 12.000 zł dla producenta oprogramowaniu. Natomiast tani sklep na oprogramowania autorskim to koszt około 15% tego co za oprogramowania opisane powyżej.

Z tego względu wielu przedsiębiorców najpierw zakłada konto na Allegro i tam wystawia swoje towary, a dopiero po osiągnięciu jako takich obrotów inwestuje w sklep internetowy. Czy taka taktyka jest dobra?

3. Dwie drogi do celu

Może być dobra – pod warunkiem, że od początku zacznie się inwestować w sklep internetowy. Nie warto czekać z jego założeniem – zdecydowanie lepiej otworzyć go jednocześnie wraz z kontem na Allegro i od tej chwili zacząć go intensywnie promować.  W ten sposób z jednej strony, poprzez Allegro można szybko zapewnić sobie płynność finansową, a z drugiej – krok po kroku rozwijać i promować sklep, tworząc własną markę.

Sklep nie musi być od początku na drogim oprogramowaniu wiele sklepów na początku swej drogi zaczynało na oprogramowaniach autorskich małych lokalnych firm.. Najtańszy własny sklep można mieć już za 800 zł.

4. Twój sklep tylko Twoje zyski

Tylko własny sklep internetowy z dobrze wypozycjonowaną, wypromowaną, podłączony do wyszukiwarek cenowych, z GMC i rozpoznawalną marką ma bowiem szanse na osiągnięcie trwałych i wysokich zysków bez prowizji od aukcji i sprzedaży. Allegro powinno być wówczas wyłącznie dodatkowym, a nie głównym źródłem przychodów gdyż ma zbyt wysokie koszty. Oczywiście promocja i pozycjonowanie sklepu internetowego wiąże się ze znacznie większymi nakładami finansowymi niż prowadzenia konta na Allegro, jednak jest opłacalne i zwraca się z nawiązką a pozycje sklep zachowuje na długie lata.