Skip to content

12 elementów skutecznej strony produktowej (VIDEO)

Prowadzisz sklep internetowy lub zajmujesz się handlem w sieci? Wobec tego masz świadomość, jaką rolę odgrywa strona z produktem. To ona w dużym stopniu decyduje, czy klient kupi produkt.

Niezwykle istotne jest zatem jej profesjonalne przygotowanie. W zamieszony przez mnie filmie z YouTube w ciągu 5 minut omówione są wszystkie elementy związane z kartą produktu.

Sam osobiście poniżej wybrałem i poddałem szczegółowej analizie 5 najważniejszych elementów z powyższego filmu. Sprawdź, jakie moduły i w jaki sposób powinny być skonstruowane na karcie produktu, abyś zwiększył sprzedaż..

Przykład: strona produktowa ze sklepu Intymna.pl można dowodzić, że gruntuje zasadę: klient kupuje towar oczami. Jednak czy oby na pewno zawsze tak jest? A co w przypadku mało znanego wyrobu medycznego, zmywarki do naczyń lub książki?

Strona produktowa praktycznie bez opisu produktu www.intymna.pl

Opis produktu.

Chcesz, aby opis produktu pomógł w efektywnej sprzedaży? Pokaż użytkownikom nie tylko zdjęcia i cechy tego, co masz do zaoferowania, ale również to, co najważniejsze, czyli realne korzyści. Uświadom im, w czym będzie pomocy w codziennym życiu, jakie problemy życiowe rozwiązuje Twój produkt, na jakie potrzeby odpowiada i co można dzięki niemu osiągnąć szybciej bądź łatwiej. KONIECZNIE POKAŻ lub OPISZ JAKIEŚ PRZYKŁADY.

Przykładowy opis korzyści zmywarki do naczyń:

  1. Wolny czas – już więcej nie musisz myć naczyń.
  2. Dokładność mycia i precyzja nabłyszczenia.
  3. Niskie zużycie prądu, oszczędność wody i cicha praca

Dobrym sposobem jest przygotowanie dwóch opisów – krótkiego pokazującego wypunktowane najważniejsze cechy, który znajduje się na górze karty produktu, tuż obok zdjęcia, oraz dłuższego, bardziej pogłębionego o długości minimum 1000 znaków lub więcej, który byłby zlokalizowany pod zdjęciem, na dole strony.

Opis dłuższy, jeżeli jest wykonany poprawnie, zawsze jest pomocny przy przekonaniu klienta niezdecydowanego lub słabo znającego dany produkt. Postaw się w sytuacji wahającego się klienta i postaraj się w opisie przekonać go do zakupu, odpowiadając na nurtujące go pytania.

Przykład: Materac gorczycowy marki SENTIEN. Poza opisem o korzyściach dodatkowo widzimy grafikę obrazującą przekrój materaca oraz to, czym wyróżnia się na tle produktów konkurencji.
Ikonki w dolnej części strony poniekąd streszczają cały opis, a flaga Polski w prosty sposób obrazuje, że produkt jest nasz POLSKI, a nie z Chin.

Strona produktowa sklepu www.sentien.eu

Przykład: opis pralki. W sklepie Neonet.pl na stronie kategorii widzimy skrócony opis z wypunktowanymi najważniejszymi: wsad, wirowanie i głębokość + cena. Te dane wystarczą do wstępnego rozeznania się w produktach w danej kategorii.

Strona kategorii ze skrócony opisem sklepu neonet.pl

Przykład: Opis do 1000 znaków, czyli o czym jest książka prosto i treściwie… A co w przypadku kryminału? Streścić cały z zakończeniem? 🙂

Strona produktowa i opis książki Życie na pełnej petardzie ze strony www.empik.pl

 

Ks. Jan Kaczkowski – Życie na pełnej petardzie. Przeczytałem tę książkę z wielkim zaciekawieniem. Autor opowiada, jak żyć, gdy już wiadomo, że niedługo się umrze. Polecam ją każdemu i to niezależnie od wyznania. Ksiądz Kaczkowski, tak jak przewidział w książce na podstawie diagnoz lekarskich, umarł na raka w 2016 roku. (28 marzec 2016).

Zdjęcia produktu.

Dobre zdjęcie to jakieś 50% sukcesu, a w przypadku niektórych branż – takich jak odzieżowa czy sportowa – nawet 75%. Jeszcze inaczej jest w AGD i RTV, o czym więcej dwa akapity niżej.

Nie warto więc oszczędzać na fotografiach, bo im lepsza jakość zdjęcia, tym wyższa sprzedaż. Pamiętaj, żeby dać użytkownikom nie tylko możliwość obejrzenia, ale również wirtualnego dotknięcia produktu poprzez jego przybliżanie i obracanie.

W branży RTV AGD klienci często wcześniej oglądają produkty w dużych sieciach typu Media Mart lub RTV Euro AGD, a dopiero później wyszukują produktów w sieci w atrakcyjnej cenie.

Przykład: Bardzo udana stylizacja białych butów Nike na szarym tle. W mojej ocenie to zdjęcie i ta stylizacja zwiększyła sprzedaż tego produktu na pewno kilkakrotnie

Zdjęcie butów marki NIKE na szarym tle

Przykład: Bardzo dobrze wykonane zdjęcie od strony technicznej butów marki Puma, jednak czy ten produkt ma szansę konkurować z butami Nike pokazanymi wyżej?

Zdjęcie białych butów PUMA na białym tle

Filmy na YouTube i Instrukcje w PDF.

W ten sposób nie tylko uatrakcyjnisz ofertę i zyskasz zaufanie potencjalnego klienta, ale również polepszysz widoczność strony w wyszukiwarce.

Jeżeli produkt posiada dodatkowe cechu, których opis w pełni nie oddaje, warto wówczas warto nakręcić filmik, choćby komórką o rozdzielczości minimum 8 mega pikseli i koniecznie zamieścić go na stronie produktu. Nigdy nie zamieszczaj tylko linku, który przeniesie potencjalnego klienta na portal YouTube.

Dodając instrukcję do pobrania ze strony produktu, koniecznie zadbaj o format PDF i nazwę pliku, która pomoże wyszukiwarką ściągnąć klientów p..: Instrukcja nowej zmywarki BOSCH tytuł pliku: ZMYWARKA-BOSCH-(Model)-tanio-instrukcja.PDF lub BOSCH-NOWE-ZMYWARKI-(model)-instrukcja.PDF.

Nie przejmuj się długością nazwy pliku, tylko pilnuj, aby nie było spacji w nazwie a kreski (-) lub podkreślniki dolne (_).

Przykład: sklep Hairstore.pl w bardzo dobry sposób zachęca do zakupu nie tylko opisem i zdjęciami, ale przede wszystkim bardzo prostolinijnym opowiadaniem o produktu, o jego funkcjach. W jaki sposób działają, kiedy się włączają itd.

Hairstore sklep

Referencje i oceny użytkowników

Nawet najbardziej wymyślny, przygotowany przez najdroższego copywritera opis produktu nie jest wart więcej niż dziesiątki opinii zadowolonych klientów.

Dotyczy to w szczególności produktów mniej znanych, dopiero wchodzących na rynek lub zamienników topowych produktów w branży.

Koniecznie postaraj się o pozytywne referencje swoich produktów, zachęcaj klientów do zostawiania opinii o produktach i umieść je w widocznym miejscu na karcie, aby przekonać innych, że Twoja oferta i produkt zasługuje na zaufanie.

Osobiście zalecam na stronie produktów zrobienie tabów w  kolejności:

  • opis produktu;
  • dane techniczne;
  • opinie użytkowników.

Jeżeli chcesz umieścić opinie na dole opisu, to musisz się liczyć z tym, że jak będzie ich około 50, to znacznie wydłuży stronę, powodując dane zawarte w stopce niewidoczne i spowolni ładowanie strony.
Przykład: Trzy widoczne taby: opis, wymiary i oceny klientów wraz z ich ilością. Widzimy także oceny gwiazdkowe oraz prośbę o ocenę użyteczności opinii, która nam pomogła w zakupie.

sklep sentine.eu i przykład rozmieszczenia ocen i tabów
sklep sentine.eu i przykład rozmieszczenia ocen i tabów

Przykład: Bardzo pomocne przy zakupie produktu jest pokazanie średnie oceny użytkowników. Zwróćmy uwagę, że czasami liczba głosów nie jest równa liczbie opinii. Nie przymuszajmy każdego do dodania uzasadnienia oceny, gdyż część osób po prostu tego nie lubi i nie zostawi głosu.

Oceny w wyszukiwarce cenowej ceneo.pl

Cena produktu.

Co mnie obchodzi opis, zdjęcie bądź opinie klientów, jeżeli nie stać mnie na zakup? Kompletnie nic, dlatego nie irytuj użytkowników i nie chowaj ceny produktu po kątach, bo znienawidzą Twój sklep. Umieść cenę w miejscu widocznym na pierwszy rzut oka, bez konieczności przewijania strony ona musi być widoczna i koniecznie w kolorze przycisku dodaj do koszyka.

Ważne: Uważaj na ceny, kupując produkty w dużych sklepach internetowych i przechodząc do nich z wyszukiwarek cenowych. Specjalnie zainstalowane skrypty dorzucają do ceny marże, p.. 3%. Więc zawsze dla pewności wpisz adres sklepu w swoją przeglądarkę, jednak nie tę, którą używałeś przed chwilą, lecz inną. Ewentualnie ściągnij nową i ponownie sprawdź cenę, bo czasami może okazać się, że jest trochę niższa niż ta sprzed minuty.

Przykład: Największy sklep z okularami w Polsce www.e-okularnicy.pl i bardzo widoczna cena w kolorze przycisku „Dodaj do koszyka”.

Widoczność ceny - www.e-okularnicy.pl

Sklep z okularami www.e-okularnicy.pl bardzo polecam, gdyż znam osobiście właścicieli oraz ich rzetelność i uczciwość. Do dzisiaj miło wspominam współprace z panią Asią i panem Rafałem oraz liczne trudności ze startem ich biznesu w internecie – jednak się udało wejść na pierwsze miejsce, i to już po niecałych dwóch latach 🙂

W ofercie sklepu jest ogromna liczba pozycji, bo aż ponad 7000 okularów, soczewek i gogli narciarskich – liczba pozycji w ofercie to duża przewaga nad konkurencją. Dodatkowym plusem sklepu są cztery salony stacjonarne w Poznaniu, gdzie odbierzesz lub przymierzysz okulary osobiście.
Przykład: Cena wyróżniona kolorem niebieskim, jak przycisk do koszyka. Widoczność ceny na pewno budzi zaufanie potencjalnego klienta. Zobacz http://sentien.eu/pl/materace-z-gorczyca/8-materac-gorczycowy-do-179-wzrostu-op-folia.html

 

sentien.eu - widoczność ceny