Skip to content

Jak przygotować Landing Page i dlaczego warto używać w kampaniach

Landing page, strona docelowa, strona lądowania – jakkolwiek ją nazwać, jest doskonałym sposobem na polepszenie efektywności działań marketingowych w sieci. Jakie są jej zalety? Dlaczego warto ją używać? W jaki sposób ją przygotować? Odpowiedzi na nurtujące Cię pytania znajdziesz w niniejszym artykule.

Czym jest landing page?

Landing page to nic innego jak pojedyncza witryna internetowa, która jest nastawiona na osiągnięcie jakiegoś jednego, konkretnego celu – czyli na konwersję. Jej zadaniem jest nakłonienie odbiorcy do wykonania pożądanych przez Ciebie działań, np. zakupienia produktu albo zapisania się na listę mailingową.

Strony docelowe najczęściej są końcowym elementem kampanii reklamowych:

  • AdWords;
  • e-mailowych;
  • banerowych.

Użytkownicy są do nich odsyłani poprzez odnośniki znajdujące się w danym medium, np. w mailu czy w reklamach Google. W ten sposób można dopasować stronę do wymagań i potrzeb danych kampanii reklamowych oraz pod kątem konkretnych użytkowników i celu, jaki chce się osiągnąć.

Przykład: Po kliknięciu w reklamę AdWords Idea Banku widzimy Landing Page ze sliderem przesuwającym się co 5 sekund. Slidy pochodzą z działów: kredyty na lokaty, konto itd. W każdym slidzie jest krótkie wyjaśnienie i przycisk call to action, którego zadaniem jest przeniesienie nas już do skonkretyzowanych treści.

Landing Page Idea Bank - maj 2016 rok

Cel.

Zanim przystąpisz do projektowania landing page, odpowiedz sobie na pytanie, w jakim celu to robisz. Generalnie strona lądowania może spełniać kilka podstawowych funkcji, takich jak:

Przykład: Aviva za cel postawiała sobie proste obliczenie składki ubezpieczanie OC i AC. Dodatkowym atutem wykorzystania landing page jest wizerunek Adam Kornackiego, który prowadzi jeden z najpopularniejszych programów motoryzacyjnych w Polsce – „Zakup Kontrolowany”.

  • zapisanie się na listę mailingową;
  • pobranie pliku;
  • zakup produktu;
  • obliczenie składki
  • zostawienie danych kontaktowych.

Jeżeli znasz już swój cel, zastanów się, skąd użytkownik trafia, kim jest, czego oczekuje, jakie są jego potrzeby. Powiąż landing page z całością kampanii reklamowej i spraw, aby była jej naturalnym przedłużeniem, mającym nakłonić odbiorcę do realizacji Twojego celu.

Landing Page Aviva - maj 2016 rok

Układ i grafika.

Landing page ma charakterystyczny układ, ponieważ – jak już wspomniałem – jest pojedynczą witryną bez żadnych podstron. Brak jej również menu oraz wewnętrznych i zewnętrznych odnośników. Okrojony układ strony docelowej sprawia, że odbiorca skupia się wyłącznie na celu i nic innego nie odciąga jego uwagi. Zadaniem landing page jest bowiem prowadzenie użytkownika za rękę i wskazywanie mu drogi, którą ma podążać do celu, czyli do pożądanej przez Ciebie akcji.

Landing page dzieli się na następujące po sobie sekcje, które ukazują się oczom użytkownika po przewinięciu witryny w dół. Sekcje strony docelowej nastawionej na sprzedaż jakiegoś produktu mogą prezentować się np. tak: Korzyści, Funkcje, Dane i statystyki, Opinie klientów. Ich podział musi być czytelny i estetyczny, co pozwala na swobodne skanowanie tekstu wzrokiem.

Aby poprawić czytelność landing page, różnicuj układ treści, stosując pogrubienia, wypunktowania, kursywy, cytaty i nagłówki o kilku wielkościach. Jeśli chodzi o estetykę, to koniecznie zadbaj o profesjonalne, wysokiej jakości zdjęcia, które będzie można umieścić na stronie w dużej rozdzielczości.

Zrezygnuj z oklepanych grafik i fotografii stockowych – zdecydowanie lepszym wyjściem jest zorganizowanie sesji zdjęciowej i przygotowanie własnych, dostosowanych do witryny obrazów.

Niezwykle istotnym elementem każdej strony docelowej jest przycisk nawołujący odbiorcę do wykonania pożądanych działań, czyli tzw. call to action. Powinien on znaleźć się zarówno na samej górze witryny, tak aby był widoczny od razu po jej wczytaniu, jak i na samym dole, żeby po zapoznaniu się z treścią użytkownik mógł z miejsca zrealizować cel.

Tekst.

Równie istotne znaczenie jak forma landing page ma znajdująca się na niej treść. Jej zadaniem jest przekonać użytkownika do wykonania określonych działań na stronie, dlatego zdania powinny być proste, zwięzłe i dynamiczne. Chcąc osiągnąć taki efekt, posługuj się czasownikami w formie osobowej, do użytkowników zwracaj się zaś na „Ty”, np.:

  • zamów już teraz;
  • sprawdź rozwiązanie, któremu zaufało 1000 osób;
  • przekonaj się o sile naszego produktu;
  • odmień swoje życie dzięki naszemu produktowi.

Nie opisuj zbyt rozwlekle produktu lub usługi – zamiast tego konkretnie pokaż, w jaki sposób mogą one zmienić życie potencjalnego klienta. Posługuj się językiem korzyści, który obrazowo przedstawia praktyczne zastosowanie Twojej produktu. Następnie zastanów się, jakie mogą być obiekcje i uwagi do Twojej oferty, aby za chwilę je rozwiać i przekonać odbiorców, że nie ma ona słabych punktów.

Konieczne wpleć w tekst duży, rzucający się w oczy nagłówek. O tym, jak tworzyć skuteczne i chwytliwe nagłówki, pisałem w jednym z wcześniejszych artykułów. Zastosuj także tzw. zasadę społecznego dowodu słuszności, która polega na przedstawieniu pozytywnych opinii i referencji klientów, którzy skorzystali z Twojej oferty, są z niej zadowoleni i z czystym sumieniem polecają ją innym.

Taki sam skutek osiągniesz, sięgając po wypowiedzi autorytetów i specjalistów w danej dziedzinie, np. lekarzy w przypadku landing page sprzedającej środek medyczny. Dobre efekty daje wplecenie w treść danych, liczb i statystyk, które lepiej przemawiają do wyobraźni czytelnika aniżeli ciągły tekst.

Profesjonalnie przygotowana landing page kryje w sobie wielki potencjał, który warto wykorzystać w kampaniach reklamowych. Mam nadzieję, że choć trochę wyjaśniłem, jak to zrobić, aby osiągnąć zamierzony efekt.

Przykład: Lekarz Jacek Caba jako specjalistą w dziedzinie laryngologii, którego zadanie polega na uwierzytelnianiu produktu Lizaków Natursept. Landing Page jest kolorowa, a zarazem bardzo czytelna i przejrzyst. Zwróć uwagę na dolną sekcję, gdzie pokazano wszystkie produkty z podpowiedzią, na jaką dolegliwość się je stosuje.

 

Landing Page Natursept - maj 2016 rok