Skip to content

Do kogo dotrzemy z reklamą na portalach społecznościowych

Portale społecznościowe stały się częścią naszego codziennego życia. Mają znaczenie dla przepływu informacji, relacji towarzyskich, wiedzy o świecie. Są także potężnym, znaczącym nośnikiem reklamowym. Z których social media warto korzystać w kontekście działań marketingowych? Poznaj ogólną charakterystykę użytkowników.

Reklama na Facebook ?

Tak dużo już napisano o reklamie na Facebook, że wypadałoby pominąć ten punkt jednak zachęcam Ciebie do obejrzenia webinara Artura Jabłońskiego o tytule: „Reklama na Facebooku – najczęstsze błędy

Dodam tylko, że na Facebook`u bez trudu dotrzemy do pożądanej przez nas grupy docelowej gdyż system konfiguracji reklamy jest pod tym względem niemal idealny. Możemy reklamować niemal każdy produkt i dodatkowo mamy narzędzia aby to robić skutecznie – czego więcej potrzeba :).

Reklama na Instagram

Instagram jest światem kolorowych, pięknych zdjęć i „obrazków”. W głównej mierze służy do prezentowania stylu i bogactwa życia użytkowników, z czym wiem, że część z Was się nie zgodzi.

Jednak nie wiem czy zauważyliście, że na Instagramie  niepowodzeniami i tragediami niemal nikt nie chwali. To w takim razie co jest pokazywane przez użytkowników? To fotografie ze ubraniowych stylizacji, podroży  architektury, przyrody, jedzenia czy innych pasji są tu standardem.

Przykładowe reklamy na Instagramie

Dzięki ogromnej roli hasztagów, jesteś w stanie dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Szkopuł w tym, żeby Twoje marketingowe zdjęcia były na tyle ciekawe i wpasowały się w kontekst tego stawiającego na foto-wizualizacje medium.

Osobiście zalecam na Instagramie reklamować w szczególności, ubrania, biżuterie w tym markowe zegarki i dobra luksusowe lub produkty będące aktualnie trendy o dużej rozpoznawalności. Nie muszę dodawać, że jakość zdjęć musi być w pełni profesjonalna.

Twitter

Sposób wykorzystania Twittera różni się w zależności od kraju. W Polsce jest najsilniej kojarzony z tematyką polityczną, biznesową i sportową, mniej z „codziennymi sprawami zwykłych użytkowników”, choć oczywiście takich nie brakuje.

Reklama T-Mobile na Twitter

Dlatego jeżeli chcesz reklamować siebie, swoje produkty lub usługi na popularnym TT, miej na względzie, jakie treści głównie interesują twoją grupę odbiorców i które hasztagi pozwalają dotrzeć do wspomnianego, wyselekcjonowanego wybranego grona. Pamiętaj również o limicie stosunkowo niedawno powiększonym do 280 znaków na post.

Elementem odróżniającym Twittera od innych portali społecznościowych jest fakt, że tutaj najważniejsza jest treść. Natomiast kolejna ciekawostka to, że około 10% reklam to promocje konkretnej osoby, może to być osoba ze świata marketingu, SEO konsultant a nawet coraz częściej politycy i redaktorzy. Liczba followersów świadczy nie tyle o popularności danej osoby a co o jakości treści publikowanych przez nią.

Snapchat

Aplikacja mobilna Snapchat w pewnym momencie stała się wyznacznikiem trendów w mediach społecznościowych. Wzajemne przesyłanie, krótkich najczęściej 10 sekundowych filmików jaki  zdjęć, które wyświetlają się zaledwie przez chwilę, okazało się rewolucyjnym pomysłem.

Siłą rzeczy nieco humorystyczny i luźny charakter portalu przyciąga przede wszystkim osoby młode: nastolatków, uczniów, studentów, w których życiu towarzyskim dzieje się dużo, a każda okazja jest dobra, żeby uwiecznić ją na zdjęciu lub filmiku.

Ciekawą opcją są filtry do zastosowania zmieniające daną osobą czy to w pieska poprzez dodanie uszu i noska do zdjęcia, lub zielonego gluta, a także z okazji rożnych świąt czy to Świętego Mikołaja 

Dlatego kampanie reklamowe na Snapchat powinny być dopasowane do tego nastroju, mieć naturalny luz, bazować na sile obrazu i szybkości udostępniania treści.

Snapchat to jest jedyne medium z opisywanych przez mnie na którym nigdy nie konfigurowałem klientowi reklamy. Powodem jest zbyt mały zasięg i relatywnie wysokie koszty. Nie wystarczy zwykłe zdjęcia aby się przebić do grupy odbiorców zalecany jest profesjonalny spot reklamowy i budżet reklamowy o wartości minimum 10.000 $. Także instastory znacznie zahamowało wzrost liczbę użytkowników oferując niemal identyczną usługę.