Skip to content

Jak promować / pozycjonować w Google się samemu?

Uważasz, że pozycjonowanie to magiczna sztuka, której tajniki są niedostępne dla przeciętnego śmiertelnika? Jesteś w błędzie! Pozycjonowaniem może zająć się praktycznie każdy.

Wystarczy tylko poznać kilka prostych – i skutecznych – technik. Zadko są one za darmo a nawet czasami warto więcej zainwestować i zamówić u copywritera artykuł opisujący zagadnienie związane z naszą ofertą.
Następnie należy wykupić miejsce w portalu KONIECZNIE branżowym gdzie można zamieścić artykuł wraz z reklamą i linkiem do naszej strony. Wzrost pozycji GWARANTOWANY.

Wpisy na Facebook lub Twitter?

Na początek coś oczywistego jednak nie do końca stosowanego. Nazwa Fan Page na Facebook/Twitter powinna być jak nazwa Twojej marki a nie jak nazwa słów kluczowych które chcesz promować. Wiele osób doradza inaczej jednak jak algorytm wyłapie nieścisłość (naciągnięcie) będzie cofnięcie sztucznie zawyżonych pozycji.

Słowa kluczowe, które są dla ciebie najważniejsze umieść w opisie profilu w tzw „about box”. Natomiast w zakładce info umieść maksymalni cztery linki do swojej strony www lub sklepu z wartościowymi treściami lub produktami.

Dodawaj minimum 2 razy w tygodniu nowe informacje na tablicy  z czego koniecznie jedna bez odnośnika do Twojej strony www a drugi (kolejny) wpis z linkami do produktów lub treści w Twoim sklepie. To najprostsza droga aby zwiększyć szanse na pokaźny wzrost pozycji wyszukiwarce Google bez ponoszenia KOSZTÓW.

Pamiętaj wpisy które zawierają, zdjęcia produktów,  filmy z YouTube pokazujące Twój produkt, słowa kluczowe i odnośniki będą w tym przypadku szczególnie skuteczne.
Przykład: Fun Page Żubrówka zawiera wpisy wykonane według wyżej opisanej zasady. Wpis wyżej to video z komentarzami, wpis niżej to obrazek z linkiem pozycjonującym i prowadzącym do konkretnej treści na stronie www.

FunPage Żubrówka

Przyjazne adresy URL.

Przyjazne linki są to adresy url  strony www lub sklepu,  to nic innego jak działanie aby w ich nazwach były zamieszczone słowa kluczowe na których nam zależy w danej zakładce lub karcie produktu.

  • systemowy: http://sentien.eu/pl/id-cat-003-prod-112.php – o co chodzi ???
  • przyjazny:  http://sentien.eu/pl/12-materace-z-gorczyca – tutaj nie potrzeba wyjaśniać

Powyższe dwa przykłady znacznie obrazują różnice nie tylko dla Twojego oka jednak co najważniejsze dla wyszukiwarki Google. Zawarte w adresie url słowa materace-z-gorczyca automatycznie informują Google co jest w danej zakładce

Może to być po prostu nazwa samego produktu lub dodatkowo dodana nazwa producenta. W strona www często stosuje się nazwę usługi jak np:

  • https://asuzu.pl/trenazer-czasu-reakcji/ – czyli urządzenie do ćwiczenia czasu reakcji,
  • https://asuzu.pl/refleksomierz-batak/ – czyli refleksomierz lub batak.

Sprawdź sam wpisując interesujące cię słowo kluczowe w wyszukiwarkę Google i zobacz jakie adresy URL występują na pierwszej stronie wyników. Najlepsze efekty otrzymujemy w przypadku zapytań trzy i cztero wyrazowych (long tail).https://asuzu.pl/refleksomierz-batak/

Top 3 Google.pl

Linkowanie z blogów i forów tematycznych.

Od początku istnienia usługi związanej z pozycjonowaniem fora branżowe były oblegane a nawet można rzecz zalewane linkami prowadzącymi do stron. Poza tym, że uwierzytelniały domenę w oczach Google to dodatkowo napędzały ruch do strony od czytelników forum – jak dodasz jaką poradę na forum koniecznie zamieść link do swojej strony www. Od 4 lat widzimy tendencję zmniejszenie ilości forów tematycznych na rzeczy blogów jak mój. Jeżeli komentujesz dany wpis i masz możliwość dodania linka do swojej strony www zrób to tylko aby tematyka była podobna jak na Twojej stronie www. Przykład: Pod wpisem na forum superakwarium.pl widzimy na niebiesko link użytkownika prowadzący do jego własnego bloga o tematyce akwarystycznej. BRAWO 🙂
forum superakwarium.pl

Artykuły sponsorowane.

Artykuł sponsorowany to tekst opłacony przez firmę i zamieszczony na wskazanym portalu jak już wyżej piałem najlepiej branżowym. Może zawierać dowolne treści reklamowe jednak ważne aby dotyczyły naszej oferty lub produktów i koniecznie linki do sklepu lub strony.

Dobrze przygotowany artykuł nie tylko wzmacnia Twoją firmę w oczach klientów ale co najważniejsze podnosi pozycje w Google produktów i usług przez Ciebie oferowanych.

Jedną z najlepszych platform gdzie można w prosty sposób zakupić miejsce reklamowe związane z naszą branżą jest portal whitepress.pl. Tylko w sposób właściwy oceń siłę reklamy aby nie przepłacić za miejsce na nim.

Przykład: Największa w Polsce platforma do publikacji własnych artykułów tematyczny z linkiem do własnej strony www.whitepress.pl

Strona główna platformy whitepress.pl

Katalogowanie.

Niektórzy mówią, że umieszczanie w katalogach stron wpisów wraz z linkami nie jest efektywne. Zapewne tak jest w przypadku większości słabych i niemoderowanych katalogów, które rzeczywiście mogą więcej napsuć niż pomóc. Dobre, moderowane i w większości płatne katalogi są jednak ciągle w cenie i przydają się w pozycjonowaniu.

Osobiście zalecam listę katalogów zamieszczonych i ciągle aktualizowanych na blogu http://www.cezzy.pl/top-50-katalogow-rank-pl/. Dodatkowo opisane są zasady rankingu oraz oznaczanie parametrów jakie miały wpływ na pozycję katalogu w rankingu.
Przykład: Wygląd strony głównej standardowego katalogu SEO – top24.pl , zwróć uwagę na układ kategorii i branż na stronie głównej, oraz tagi poniżej – to ma znacznie dla jakości.

strona główna katalogu top24.pl

Optymalizacja strony.

Optymalizacja strony pozycjonowanej to rodzaj działań On-Page, które są podejmowane w obrębie witryny. Polegają one na prawidłowym wypełnieniu znaczników meta, w tym przede wszystkim posiadajacego największe znacznie meta title, tak aby w ich obrębie pojawiały się najważniejsze słowa kluczowe, na które strona jest pozycjonowana.

Na optymalizację składa się również uporządkowanie struktury treści (nagłówki H1-H6, podział na akapity), linkowanie wewnętrzne i wysokiej jakości, tematyczny content, w którym znajdują się słowa kluczowe odmienione przez różne przypadki i formy.

Pamiętaj aby najważniejszy nagłówek były w znaczku H1 i tylko raz na jedną zakładkę. Mniej ważne akapity i nagłówki w H2. Nagłówki boksów w prawej lub lewej kolumnie a np: aktualności, kontakt itp w znaczniku H3. Taką strukturę zaleca Google jednak nie zawsze do niej stosują się webmasterzy.

Przykład: Strona z podręcznika Google pokazującego jak tworzyć sklepy www i strony przyjazne pod wyszukiwarkę. Od kilki lat podręcznik jest w języku Polski.

Podręcznik Google do stron www

Zaplecze - dla zaawansowanych.

 

Zaplecze pozycjonerskie to zbiór witryn, które linkują do strony pozycjonowanej. Ich stworzenie jest co prawda bardziej skomplikowane niż dodawanie wpisów do katalogu, niemniej wysiłek się opłaca.

Warto skorzystać z gotowych skryptów blogowych, takich jak WordPress, tylko pamiętaj aby nie zamieszczać go na własnym hostingu gdyż Google szybko rozpozna tan sam adres IP.

Można też skorzystać z darmowy platform blogowych jak Blogspot.com, Blox.pl, Blog.pl itd. i w ich ramach tworzyć strony zapleczowe jednak to wymaga znaczniej ilości czasu i wartościowych treści.