Mailing jak już to tylko dedykowany !

Wyobraź sobie, że dysponujesz narzędziem, które w kilka sekund i kosztem zaledwie kilkudziesięciu złotych pozwala Ci dotrzeć do setek potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Poznaj mailing – jedną najefektywniejszych metod współczesnego marketingu internetowego.

[cudzyslow title=”22″ color=”” align=”left”]Mailing a nie spaming. Spaming to przypadkowa baza adresów e-mail bez potwierdzenia, że klient jest zainteresowany naszymi usługami. Mailing to wysyłania drogą elektroniczną informacja handlowa do potencjalnych klientów, powtórzę potencjalnych i potwierdzonych a nie przypadkowych.[/cudzyslow]

[divider title=”1. Korzyści” style=”style4″ align=”left”/]

Jeżeli posiadasz aktualną i sprawdzoną bazę danych, o której zaletach pisałem w poprzednim wpisie (jak ważne są bazy danych), możesz wykorzystać ją na wiele sposobów. Jeden z nich właśnie to mailing, czyli masowa wysyłka wiadomości do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Ta forma promocji daje wiele korzyści,o których zalicza się:

  • elastyczność – Ty decydujesz, do kogo wysłać wiadomość, kiedy to zrobić oraz jaka ma być ich treść;
  • uniwersalność – mailing jest dla każdego, niezależnie od branży i wielkości firmy; używają go zarówno pojedynczy przedsiębiorcy, jak i wielkie koncerny;
  • niski koszt – systemy mailingowe są stosunkowo tanie, jednak profesjonalne typu AnoMail wymagają szkoleń i profesjonalnej wiedzy jedna jest prawie w 100% skuteczny;
  • mierzalność – narzędzia do mailingu dysponują rozbudowanymi statystykami, które pozwalają precyzyjnie zmierzyć efekty kampanii – polecam URL buildery doskonale mierzalne w Google Analytics.

Skuteczność e-mail marketingu wynika z jednej strony z jego masowości i możliwości natychmiastowego dotarcia do setek, tysięcy czy nawet milionów odbiorców, z drugiej zaś z wysokiej personalizacji wiadomości, na którą pozwalają systemy mailingowe.

[divider title=”2. Wykorzystanie” style=”style4″ align=”left”/]

Mailing wykorzystasz jednak nie tylko do sprzedaży, choć oczywiście w niej odnajduje się znakomicie. Wysyłając użytkownikom informacje o nowych promocjach i ciekawych produktach dostępnych w Twoim sklepie, możesz ich też skutecznie zachęć do skorzystania z Twojej oferty. E-mail marketing służy również jako kanał komunikacji z klientami, za pośrednictwem którego promujesz nowe wpisy na blogu czy treści umieszczane na stronie internetowej. Po prostu przypominasz o swoim istnieniu.

[divider title=”3. To nie SPAM!” style=”style4″ align=”left”/]

Niestety mailing cieszy się niezbyt dobrą opinią. Niesłusznie, e-mail marketing nie ma bowiem nic wspólnego ze SPAM-em. Jeżeli korzystasz z bazy klientów, którzy świadomie zapisali się na Twoją listę i dostarczasz im oferty lub treści, których oczekują, nie ma mowy o niepożądanej korespondencji. Pamiętaj, dobry mailing to nie SPAM i staraj się, aby Twoi odbiorcy tak samo traktowali Twoje wiadomości. Zanim wyślesz swoje maile, zastanów się przez chwilę, czy sam chciałbyś je otrzymać, będąc na miejscu adresatów.

[divider title=”4. Systemy mailingowe” style=”style4″ align=”left”/]

Systemy mailingowe to stosunkowo tanie aplikacje, które pozwalają zautomatyzować i zoptymalizować wysyłkę wiadomości. Oferują one takie opcje jak śledzenie kliknięć, wskaźnik otwarć wiadomości oraz inne rozbudowane statystyki. Dzięki nim możesz dokładnie zorganizować i zaplanować swoją kampanię, a w jej trakcie optymalizować ją zgodnie z aktualnymi potrzebami. W Internecie są dziesiątki tego typu aplikacji systemów, dlatego nie ma najmniejszego problemu z ich wyborem w zależności od Twoich wymagań i środków finansowych.

[divider title=”5. Klucz do sukcesu” style=”style4″ align=”left”/]

Bodaj najistotniejszym elementem Twojej kampanii e-mail marketingowej jest baza danych. Jeżeli jest nieaktualna i zawiera dane zebrane przypadkowo lub – co gorsza – niezgodnie z prawem, szanse na sukces są niemal zerowe. Co więcej, wysyłając wiadomości do adresatów z niesprawdzonej listy, możesz więcej sobie zaszkodzić, ponieważ zostaniesz odebrany jako spamer, a Twój adres e-mail powędruje na czarną listę.

Równie dużą rolę dla powodzenia kampanii mailingowej odgrywa treść i tytuł maila. Postaraj się, aby zwracały one uwagę, były nienachalne i dawały odbiorcy jakąś wartość dodaną, która nakłania go do otwarcia wiadomości i wykonania pożądanych przez Ciebie działań. Przemyślana kampania, odpowiednia strategia, sprawdzona baza dobrej jakości i dobra treść pozwalają osiągnąć nawet dwucyfrowy wskaźnik konwersji. Nie przesadzaj jednak z wysyłką i daj użytkownikom „odpocząć”. Nie zasypuj ich codziennymi wiadomości, jedna na kilka tygodni w zupełności wystarczy.

Jeśli wciąż poszukujesz taniej, skutecznej i konfigurowalnej metody marketingu, mailing może okazać się strzałem w dziesiątkę!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz