Skip to content

Treści, które pracują dla Twojego biznesu – Content Marketing

Content marketing to obok pozycjonowania i kampanii linków sponsorowanych jedna z najpopularniejszych metod promocji w Internecie. Dowiedz się, na czym ona polega, jakie są jej zalety i jak możesz ją wykorzystać w swoim biznesie.

Wcześniejszy wpis Jak promować / pozycjonować się w Google samemu, zawierał już kilka informacji odnośnie content marketing jako metody podnoszenia pozycji w Google i wiarygodności oferty.  W tym wpisie skupimy się także na działaniach utrwalających wizerunek firmy.

Czym jest content marketing?

Zasadniczo content marketing polega na tworzeniu i udostępnianiu treści szeroko związanych z Twoją branżą, które są skierowane do osób nią zainteresowanych. Nie są to jednak treści reklamowe – content marketing to działanie nieinwazyjne, polegające na dostarczaniu użytkownikom tekstów, które są dla nich w jakiś sposób wartościowe, a nie nachalnie promują Twoją witrynę. Chodzi o to, aby swoimi treściami zaciekawić odbiorców, a nie żeby bezpośrednio sprzedać czy też zaoferować produkt.

Kanały content marketingu.

OK, stworzyłeś sam lub zamówiłeś dobry tekst – np. poradnik – i teraz chcesz rozpocząć działania content marketingowe. W jaki sposób? Otóż musisz wybrać kanał komunikacji, w obrębie którego dotrzesz do grona zainteresowanych odbiorców. W tym celu możesz wykorzystać narzędzia, które wypunktowałem od najbardziej efektywnych do najmniej użytecznych:
  1. Portale tematyczne
  2. Serwisy społecznościowe
  3. Blog ekspercki lub tematyczny
  4. Filmy video zamieszczone i właściwie opisane na YouTube
  5. eBook – z uzupełnionym Description i zindeksowane w Google
  6. Branżowe media
Przykład: Jedne z najczęstszej odwiedzanych portali tematycznych w internecie. Koszty publikacji w miesiąc infekcji grypy lub innych chorób sezonowych są astronomiczne.
Onet Zdrowie

Korzyści z systematycznego działania.

Content marketing nie sprzedaje bezpośrednio. Nie oczekuj więc, że po opublikowaniu jednego wpisu na blogu z dnia na dzień nagle dwukrotnie wzrosną Twoje obroty.

Jeśli jednak przez długi czas (co najmniej trzy miesiące, a najlepiej rok) będziesz prowadzić zróżnicowane działania content marketingowe, to możesz liczyć na następujące korzyści:

  1. Wyższa sprzedaż – choć content marketing nie sprzedaje w sposób bezpośredni, to w długiej perspektywie czasowej, poprzez polepszenie wizerunku, zwiększenie zaangażowania odbiorców i wyższe pozycje w Google pozwala wyraźnie zwiększyć zyski.
  2. Wizerunek eksperta – publikując fachowe wpisy związane z Twoją branżą, kreujesz się na profesjonalistę, który wie, co trawie piszczy
  3. Wyższe pozycje w Google – docelowo content marketing nie obejmuje działań SEO, ale robi to niejako „przy okazji”, gdyż dobra i tematyczna treść jest wysoko ceniona przez Google – pamiętaj o linku do Twojej strony lub sklepu!
  4. Zaangażowanie odbiorców – dając użytkownikom to, czego chcą, zaspokajasz ich potrzeby i angażujesz ich w komunikację

Przykład: Artykuł sponsorowany odnośnie do kuchni. Zawiera nie tylko treść, ale i odnośniki pozycjonujące do strony www zamawiającego. Treść artykułu, jak i zdjęcia nie pozostawiają złudzeń, kto go zamówił 🙂

WP Gdańsk

Platformy wspierające działanie.

WhitePress.pl – w swojej ofercie poza publikacją treści w portalach branżowych platforma ta oferuje copywriting i coraz bardziej popularne w sieci infografiki. Zaletą portalu jest ugruntowana pozycja na rynku, bardzo duże doświadczenie i wsparcie telefoniczne opiekunów klienta.

W ofercie Whitepress.pl jest najwięcej portali branżowych w Polsce, można rzec, że jest w czym wybierać, jednak sukces tkwi we właściwym ich rozpoznaniu siły co do pozycjonowania i ewentualnego zaufania klientów do publikowanych treści.

Platforma Brandle.pl natomiast szczyci się łatwością obsługi poprzez przyjazny kreator kampanii. Kolejnym plusem jest centrum zarządzania dyskusjami, które widzimy już po zalogowaniu się do panelu admina – wszystkie wątki w jednym miejscu.

Zaawansowane raportowanie bieżących działań w pliku PDF w szybki sposób daje ogląd sytuacji oraz pozwala wykonać ewentualne korekty w zaplanowanych działaniach.

Przykład: Cennik usług z portalu brandle.pl Jak widzimy, najtańsza opcja dostępna jest już od 27 zł.

Cennik brandle.pl